2013. szeptember 19., csütörtök

Làngos

Joghurtos làngos, Roqeufort-tal töltött làngos

Eddig mindig a burgonyàs làngost csinàltam, de hozzávalók hijjàn, most kipróbàltam egy màsik receptet, persze nem kefirrel épp az sem volt elérhető tàvolsàgban!:)

Hozzàvalok:

4 tojàs
4 cs. szàritott élesztö ( nekem 1cs. 250g liszthez van)+ 1 fél kk. szódabikarbóna
400g görög natur joghurt
2.5 dl langyos tej
3 tk. só (aki sósabban szereti, tehet nyugodtan többet)
40 dkg tk. magvas liszt
40 dkg fehér liszt
20 dkg hajdinaliszt


A szàritott élesztőt én nem szoktam felfuttatni, Egy nagy tàlban összekeverem a liszteket az élesztővel, sóval, szódabikarbónával! Hozzáadom a joghurtot, majd a langyos tejet. Bedagasztom, nem estem tulzàsba, nem dagasztottam hólyagosodásig :) Kelesztettem 1 oràt, megfeleztem, az egyik felét olajozott fedeles műanyag tàlban a hűtőbe tettem, a màsik feléből kézzel gombócokat szaggatva, kilapítva olajozott müanyag tàlcàn kézzel széthuzgàlva, forró olajban làngosokat sütöttem. (erről nincs kép, de mindenki eltud képzelni egy làngost) :)

A màsik felét, màsnap olajozott deszkàn nagyon vékonyra kinyújtottam téglalap alakúra. Felvàgtam 28 db négyzetre, mindegyik közepébe tettem egy kis roquefort sajtot, 3szög alakúra hajtottam (vagy ahogy sikerült) :) a széleit egy villàval összenyomtam, hagytam15 percet letakarva àllni, majd forró olajban kisütöttem!






Tapasztalat: màsnap sokkal finomabb és puhàbb a tészta, mivel elvileg pàr napig elàll a hűtőben, legközelebb dagasztàs utàn 24 óràra beteszem a hűtőbe!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése